تبلیغات
Art & Design - طراحی و توسعه دوچرخه سایلو
 
Art & Design

برادران دوواشل که به همراه استودیو Arro، طراحان این دوچرخه بوده‌اند، برای این پروژه، بیان مسئله‌ای به صورت زیر داشته‌اند:

امروزه افراد می‌خواهند نزدیک به محل کار، دوستان و فروشگاه‌ها زندگی کنند، ولی مسیرهای داخل شهر برای آنها مشکل‌ساز است. شاید دوچرخه‌‌سواری راه‌حلی برای این موضوع باشد؛ ولی دوچرخه‌های کنونی از این هدف بسیار دور هستند. خرید یک دوچرخه همیشه با ترس و وحشت همراه است و بسیاری از دوچرخه‌ها وقتی از وسایلی مانند چراغ، جعبه و … استفاده می‌کنند، سر و شکل بسیار نامطلوبی پیدا می‌کنند …

cyclo bike design

cyclo bike design



برای حل این مشکلات، آنها یک سری «ملزومات» برای طراحی جدیدشان درنظر گرفتند:

  • دوام دوچرخه در استفاده‌های روزانه؛ باز و بسته کردن قفل، عبور از سراشیبی، ضربات، خراش‌ها، ریختن قهوه داغ و …
  • گلگیرها برای اطمینان بیشتر در سواری با دوچرخه
  • روشنایی بهینه بدون استفاده از باتری (چراغ‌ها در جلو و عقب، در صورت امکان استفاده از چراغ برای راهنما)
  • دنده‌ها (دسترسی ساده و قابل اطمینان و همین‌طور کم‌صدا)
  • قابلیت استفاده از برخی از قطعات در دسترس مانند ابزار تغییر دنده، ترمزها، زین، تایرها، زنجیر و … برای ساده‌سازی شرایط نگهداری و ایجاد امکان تعمیر در فروشگاه‌های معمول دوچرخه.
  • زنجیر برای سبد وسایل ( با آپشن‌های عقب و جلو)
  • امکان تطبیق با کالسکه کودک.
  • تایرهایی که به راحتی بتوانند بار را تحمل کنند و در همین حال، به راحتی تهیه شده و تعویض شوند.
  • سیستم ترمز قابل‌اعتماد به صورت دیسک ترمز

با درنظر گرفتن این نیازها، استودیوی Arro اقدام به ایجاد طرح‌های اولیه از این کانسپت کرد. در فاز اول، هیچ‌گونه محدودیتی برای این طرح‌ها نبوده و از میان بیش از ۱۰۰ طرح اولیه، یک طرح «اسپورتی، فوق‌العاده، کاربردی و مدرن» مورد استقبال قرار گرفت.

Cylo bike sketches

Cylo bike sketches


در فاز دوم، آنها می‌خواستند که یک سری طراحی فریم را از بین طرح‌های اولیه جدا کنند. طرح‌های بالا سه نوع از فرم‌های مشخص شده در فاز یک را نشان می‌دهند. وقتی یک فرم مناسب از بین طرح‌های اولیه تشخیص داده شد، برادران دوواشل شروع به بهینه‌سازی طراحی کرده‌اند. با استفاده از اتوکد و پرینتر‌های سه‌بعدی، آنها قادر بودند طرح‌های مختلفی را با جزئیات امتحان کنند و در نهایت به یک نتیجه دلخواه برسند. همچنین در این مرحله، مطابق تصاویر زیر، بر روی جزئیات و استفاده از ترکیب‌ ابزارهای مختلف تمرکز بیشتری صورت گرفت.

Cylo bike sketches

Cylo bike sketches


فاز بعدی، مهندسی پروژه بوده است. برادران دوواشل در عین دانشتن طرح کلی موردنظر و اهداف برند، از نیاز به عملکردی واقع‌گرایانه در مهندسی دوچرخه برای دنیای واقعی کاملاً آگاه بوده‌اند:

مهندسی که با ما همکاری کرده دارای ۲۰ سال تجربه در طراحی دوچرخه بوده و کمک زیادی در رسیدن به اهدافمان کرده است. در همین حال، ما دوچرخه‌ای ساخته‌ایم که برای سواری کاملاً آماده است. بحث‌های زیادی در این فاز از پروژه انجام گرفت. ما نمی‌خواستیم که طراحی خود را با خطر روبرو کنیم، ولی در همین حال هدفمان ایجاد یک شرایط واقع‌گرایانه در دوچرخه بوده است.

cyclo early rendering

cyclo early rendering

Cylo bike elements

Cylo bike elements


در زیر می‌توانید برخی از سعی‌وخطاهای مهندسی در زمینه فریم و طراحی را مشاهده کنید.

Cylo bike engineering

Cylo bike engineering

Clyo bike CAD frame

Clyo bike CAD frame


پس از کار بر روی جزئیات در اتوکد، فاز بعدی ساخت اولین نمونه قابل‌استفاده از دوچرخه بود. این نمونه که تصویر آن را در زیر می‌بینید، با کمک شرکت تولید دوچرخه Zen در پورتلند آماده شد.

Cylo prototype construction

Cylo prototype construction

Cylo bike details

Cylo bike details


اگر به لیست ملزومات اولیه طرح برگردیم، مواردی که در نمونه اولیه به کار برده شده‌اند، به شرح زیر است:

  • چراغ‌ها و فریم مستحکم آلومینیومی 6061
  • توپی دینامیک برای عدم‌نگرانی نسبت به تمام‌شدن شارژ باتری
  • طراحی فوق‌العاده هماهنگ چراغ‌های جلو و عقب با سوپرنووا مدل E3 Pure.
  • لبه‌های بازتابنده برای قابلیت دید بهتر در شب
  • زنجیر کربنی برای سکوت و تمیزی در هنگام راندن دوچرخه
  • چرخ‌دنده‌های داخلی برای دوام و استفاده آسان از آنها.
  • گل‌گیرها برای جلوگیری از خیس‌شدن راننده.
Cylo frame CAD

Cylo frame CAD

Cyclo brake light

Cyclo brake light

Cylo Night

Cylo Night

CYLO rack

CYLO rack

Cylo bike

Cylo bike


در همین حال، اریک دووشاول اشاره می‌کند که آنها هنوز در حال توسعه چراغ ترمز هستند، ولی هنوز به ۱۰۰ درصد اطمینان نسبت به این تجهیزات نرسیده‌اند تا آن را در مدل سایلو استفاده کنند.

پیچیدگی کار با یک دینام نسبت به استفاده از یک باتری بسیار سخت‌تر است. در همین حال، استفاده از دینام باعث می‌شود که صاحب دوچرخه همیشه به وجود انرژی به صورت هماهنگ برای قسمت‌های مختلف باور داشته باشد؛ یعنی بدون هیچ‌گونه باتری یا وسیله‌ اضافی، می‌توانید هر زمان که بخواهید دوچرخه‌سواری کنید. در این مقطع از پروژه در حال همکاری با شرکت‌های مختلف و کار بیشتر بر روی مهندسی الکترونیک این دوچرخه‌ها هستیم تا نسبت به استفاده طولانی‌مدت از آنها به صورت ایمن اطمینان حاصل کنیم. امیدواریم که بتوان چراغ ترمز را برای مدل CYLO1 ارائه کنیم؛ ولی در همین حال ممکن است به عنوان یک سری تغییرات بعداً به این مدل اضافه شود.

دوچرخه‌های سایلو از هم اکنون به صورت پیش‌فروش در وب‌سایت شرکت Cylo قابل‌دسترسی هستند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 26 شهریور 1396 11:04 ب.ظ
My coder is trying to convince me to move to .net from PHP.
I have always disliked the idea because of the expenses.
But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a number of websites for about a year and am anxious about switching to another platform.

I have heard very good things about blogengine.net.
Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it?
Any help would be greatly appreciated!
سه شنبه 17 مرداد 1396 02:15 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the
eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
Fantastic work!
جمعه 18 فروردین 1396 10:07 ق.ظ
Everything is very open with a clear explanation of the issues.
It was truly informative. Your website is useful. Many thanks
for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
تماس با ما چاپ این صفحه
 
 
بالای صفحه